نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
12. اسفند 1397 - 13:25
حال کسب و کار این روزهای دیار بام نفت ایران هم چندان سکه نیست و مردم هم آنگونه که انتظارمی رفت از نمایشگاه بهاره این شهراستقبال نکرده اند؛ حتی اگر قیمت های اجناس نمایشگاه از سطح بازار نیز پایین تر باشد وقتی که جیبشان خالی باشد با شرمندگی هم با خانه هایشان باز می گردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،برگزاری نمایشگاه‌های عرضه فصلی کالا در سال‌های گذشته که وضعیت اقتصادی کشور به مانند شرایط کنونی نبود،از شور و نشاط خاصی برخوردار بود، اما در این یکی دو سال اخیر به دلیل وجود مشکلات اقتصادی و معیشتی که قدرت خرید مردم را نشان رفته است، غرفه داران از بی رونقی نمایشگاه‌ گچساران گلایه دارند.

هرچند برگزاری نمایشگاه‌های فصلی بهاره با هدف تنظیم بازار در بام نفت ایران برپا شده است اما امسال صورت دیگری به خود گرفت که با گشت و گذاری در سطح نمایشگاه بهاره این شهرستان تنها شاهد شلوغی در برخی از غرفه های(بازی و سرگرمی) نمایشگاه هستیم و اما باز هم خرید رونقی ندارد و غرفه داران همچنان چشم‌انتظار فروش کالاهای خود در آخرین روزهای برپایی نمایشگاه هستند.

این درحالی است که دخل‌های خالی غرفه‌داران حکایت از توان کم مردم در تهیه مایحتاج اولیه زندگی شان دارد؛ اگر چه اوضاع نمایشگاه هم نشان می‌دهدکه بازدیدکنندگان کاهش یافته‌اند و با وجود هزینه زیادی که غرفه داران متقبل شده‌اند باز هم بازار فروش آنها رونق چندانی نداردکه باید گفت گویی اکثر شهروندان دیار بام نفت ایران به تماشا آمده‌اندو نه خرید کالایی!؟.

 یکی از غرفه داران در این خصوص با گلایه می گوید:از حال و روز نمایشگاه بهاره گچساران می تواند به عینه دید که قدرت خرید مردم واقعا پایین آمده است درحالی که درسال های گذشته شلوغی بیشتری در مکان این نمایشگاه شاهد بودیم که حتی جای سوزن انداخت هم نبود.

دیگری نیز می افزاید:این روزها کاهش قدرت خرید مردم کسادی نمایشگاه بهاره گچساران را رقم زده است که بیشتر همشهریان تنها به عنوان بازدیده کننده به این نمایشگاه می آیند نه برای خرید اجناس و حتی متاسفانه به اندازه ضروریات هم خریدی انجام نمی شود،چرا که اصلا توان خریدی را ندارند.

یکی دیگر از غرفه داران درادامه اظهارمی کند:امسال شاهد نمایشگاه راکدی در این شهرستان هستیم ،غرفه ای را به مبلغ 900هزارتومان اجاره کردم که البته در بازار سیاه برخی ها هم غرفه ها را تا یک میلیون و 500هزار تومان اجاره کرده اند؟!! که با این اوضاع ناخوش نمایشگاه بعید می دانم حتی پول کارگر و غرفه را هم بتوانم پرداخت کنم.

درادامه یکی از بازدیدکنندگان درباره وضعیت نمایشگاه بهاره گچساران می گوید:نمایشگاه ها هر سال ضعیف تر می شوند اگرچه مسئله گرانی اجناس و نیزقدرت پایین خرید مردم حرف تازه‌ای نیست اما اوضاع نمایشگاه بهاره گچساران چندان چنگی به دل نمی زند و کسادتر از بازاربلادیان این شهر شده است.

با این تفاسیر باید گفت که حال کسب و کار این روزهای دیار بام نفت ایران هم چندان سکه نیست و مردم هم آنگونه که انتظارمی رفت از نمایشگاه بهاره این شهراستقبال نکرده اند؛ حتی اگر قیمت های اجناس نمایشگاه از سطح بازار نیز پایین تر باشد وقتی که جیبشان خالی باشد که در این صورت  تنها می آیند و قیمتی می پرسند و با شرمندگی هم با خانه هایشان باز می گردند.

برای دیدن تصاویردرادامه نیزبا ما همراه شوید.

 

تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها