نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
20. دى 1397 - 12:50
نخستین همایش انقلاب به روایت هنر،گرامیداشت هشت شهید انقلاب استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در مسجد شهیدان گچساران برگزار و از هنرمندان انقلابی استان تجلیل شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،نخستین همایش انقلاب به روایت هنر،به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و گرامیداشت هشت شهید انقلاب استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در مسجد شهیدان گچساران برگزار  شد.

در این همایش از خانواده های معظم شهدای انقلاب،شهدای هنرمند،و جمع از هنرمندان استان که در حوزه انقلاب اسلامی و ارزش‌ها، فعالیت یا تولید هنری داشتند، تجلیل و قدردانی شد.

عبدالرحیم رحیمی ،فرماندار گچساران در این همایش با اشاره به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت:در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم و عدد ۴۰و نیز چهل سالگی به نوعی یک بلوغ برای انقلاب است.

وی افزوذ:خدا را شاکریم که انقلاب ما وارد چهل سالگی خودش شده است و دشمنان این مرز و بوم باید بدانند که این انقلاب و نظام اسلامی با اقتدار و عزت همچون گذشته به راهش ادامه خواهد داد واین انقلاب به انقلاب مهدی مدعود (عج)متصل خواهد شد.

 رحیمی تصریح کرد: یاد و خاطره همه شهداء را گرامی می داریم؛امروز هنر و مقوله هنر خودش را درجامعه ما به خوبی نشان داده است و اثر گذاری اش را در جامعه به اثبات رسانده است.

فرماندار گچساران درادامه تصریح کرد:ان شاءالله بتوانیم ادامه دهنده راه شهدای عزیزمان باشیم که هرچه داریم به برکت خون همین شهدای والامقام است،باید همه آحاد جامعه با اعمال و رفتار شایسته اهداف و آرمانهای شهداء و امام راحل را دنبال کنیم و متحد و منسجم در این راه از هیچ تلاشی دریغ نورزیم.

درادامه این همایش نیز حجت الاسلام سید عبدل مومن موسوی ،رئیس حوزه های علمیه استان اظهارکرد:دشمنان انقلاب در حقیقت با تفکر شیعی ما مشکل دارند و در این چهل سال با انواع توطئه ها و نقشه ها سعی در نابودی این انقلاب داشتند.

وی افزود:خشت خشت این نظام خون بهای شهیدان است که باید قدر این موهبت الهی را دانست،مقوله هنر جایگاه و منزلتی بس بزرگ دارد و گاهی یک شعر ،گاهی یک فیلم و یک کار هنری به اندازه صدها سخنرانی تاثیر گذار است و باید از هنرمندانی که در راستای ترویج و نشر انقلاب و مبانی اسلام ناب محمدی تلاش دارد،در حقیقت قدردانی کرد.

موسوی تصریح کرد:هنر بسیار ارزشمند است درحالی که بزرگترین دانشگاه و تاثیر گذارترین نهاد همین صدا و سیماست که می تواند منشا تحولات عظیمی در جامعه شود.

وی افزود:متاسفانه امروز جایگاه هنر و هنرمند در جامعه ما آنطور که شایسته و بایسته است، ادا نشد؛در حقیقت بهترین هنرمندان ما همین شهدای والامقام بودند که با جان شیرینشان توانستند آزادی و امنیت را برای ملت مان به ارمغان بیاورند.

رئیس حوزه های علمیه کهگیلویه و بویراحمد گفت:اکثریت شهدای ما امام(ره) را از نزدیک ندیدند اما اطاعت محض از ولایت فقیه داشتند،شهداء رفتند و مجاهدت کردند و هنوز هم شهدایی داریم که در راه عزت و شرف این مملکت دارند جانفشانی ها می کنند.

وی درادامه اظهارکرد:اگر ما مسئولان در جامعه خوب کار کنیم و گوش به فرمان ولی امر مسلمین باشیم دشمنان هرگز نمی توانند آسیبی به این مملکت و انقلاب بزنند.

رضا دهبانی پور،مدیرکل فرهنگ و ارشاد کهگیلویه وبویراحمد نیز در این همایش افزود: باید کار کردها و خدمات نظام اسلامی را در شرایطی که جامعه بسترش را  مهیا ساخته است ارائه و بازگو کنیم و نیزدر صدد رفع مشکلات و نواقصات برآییم.

 وی گفت: این انقلاب با حماسه مردم، خون شهیدان و رهنمودهای امام راحل به ثمر رسیده است ،و اما نباید از نقش هنرمندان در مسر انقلاب هم غافل بود چرا که رهبرمعظم انقلاب فرموده اندکه بهترین زبان برای بازگو کردن مسائل زبان هنر است.

دهبانی پور ادامه داد: هنرمندان در تمامی عرصه‌ها به صورت شعر، تئاتر و فیلم توانستند آثار خود را به منصه ظهور برسانند که تنها در این استان بیش از  800 عنوان کتاب در استان بعد از پیروزی انقلاب  چاپ و منتشر شده است.

 

تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها