نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
9. فروردين 1397 - 10:47
آبشار پلکانی و صخره ای "كیوان" در محل برخورد دو رودخانه كه در اصطلاح محلی به آنها دره تنگ درک و دره سور گفته می شود با طبیعتی بکر و زیبا میزبان خوبی برای علاقمندان به گردشگری در گچساران است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، در 25کیلومتری شمال غرب گچساران،منطقه زیبای آبشار کیوان لیشتر واقع شده است که یکی از عجیب ترین آبشارهای صخره ای دنیا را دارد، آبشاری پله کانی که منظره آن شبیه به نقاشی های تاریخی است که باید توجه داشت که آبشار کیوان گچساران تنها یک آبشار نیست، مجموعه ای از آبشارهاست که در یک بستر سنگی زیبا جاری است.

آبشار کیوان درجنوب دشت لیشتر و روستای هفت چشمه واقع شده که به عنوان یکی از مناطق تفریحی و گردشگری به حساب آمده و همه ساله با فرا رسیدن فصل بهار گردشگران شهرستانهای کهگیلویه و بوراحمد و حومه را جوانان طالب تفریح و ورزش مفرح شنا به خود جلب می نماید.

این آبشار، طبیعتی بکر و دست نخورده دارد که در محل برخورد دو رودخانه یا دره که در اصطلاح محلی به آنها دره تنگ درک و دره سور(شور) گفته می‌شود به وجود آمده است. آب در یک مسیر پلکانی با ایجاد هفت آبشار کوچک، جاری است و طبیعت سبز اطرافش، منظره چشم نوازی را به وجود آورده است.

آبشار کیوان یکی دیگر از آبشار های زیبای استان چهار فصل کهگیلویه وبویراحمد است  و اگر کسی قصد دره نوردی غیر فنی داشته باشد، یکی از مناطق زیبا و دیدنی است که تجربه ای بیاد ماندنی برجای خواهد گذاشت.

 آبشار کیوان مناطق دیدنی بسیاری دارد كه بسیاری از آنها برای عموم نا شناخته  مانده که مجموعه ای متنوع و زیبا ازآبشار ها را در خود جای داده است.

در یك سمت آبشارهایی با ارتفاع زیاد و پوشش گیاهی مناسب و البته بركه ها یا به اصطلاح محلی برم های بزرگ قراردارند و از سمت دیگر و بر روی شاخه دیگر آبشارهای پلکانی و متعدد همراه با استخر های طبیعی را شامل می شود.

با این حال این آبشار به دلیل وجود صخره های سخت و عمق زیاد در برخی قسمت ها مکان خطرناکی برای شنا به حساب می آید که قربانیان زیادی گرفته است. بنابراین اگر مسلط به شنا نیستید به هیچ عنوان در کیوان لیشتر تن به آب نزنید.

دسترسی به این محل از طریق راه دسترسی به روستای هفت چشمه ممكن است كه البته بخشی از مسیر در حدود 4 کیلومتر پس از روستا خاكی است .

کهگیلویه و بویر احمد به جز این آبشار، آبشارهای دیدنی دیگری هم دارد. آبشارهای معروف استان عبارت اند از: آبشار یاسوج، آب نهر کاکان، آبشار شهنیز، آبشار تنگ تامرادی و آبشار بهرام بیگی در شهرستان بویراحمد، آبشار کمر دوغ و آبشار خیمه و کوه دیوک در کهگیلویه و آبشار مفید، آبشار منج و آبشار کوه گل، آبشار آب سپا (چاگل) در شهرستان دنا، آبشار طسوج در چرام، آبشار شادگان در شهرستان باشت، آبشار رودبال و آبشار هرجون.

انتهای پیام

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها