نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
5. دى 1396 - 12:06
جانبازی که توانسته رکورد شنا با دست و پای بسته و به سبک مومایی را به نام خود ثبت کند از دلایل خود برای این اقدام و اهداف جدیدش سخن گفته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،اینکه یک جانباز شیمیایی در رشته شنا رکوردهایی از خود بر جای بگذارد، موضوعی عجیب به نظر می‌رسدو حال اگر چنین فردی رکوردشناورشدن درون یک وان شیشه ای بدون حتی دست وپازدن و نیز رکوردشنا بادست وپای بسته درون یک کیسه درعمق ده متری آب رودخانه را به نام خود ثبت کند، دیگر قابل درک نیست.

ارسال مدارک برای ثبت درگینس

محمد صفدری 49ساله این رویا را محقق کرده است و توانسته نامش را در دنیا سرزبان ها بیاندازد،وی فعلا مدارکش رابرای ثبت درکتاب رکوردهای گینس ارسال کرده است ومنتظر اسپانسرمانده است.

محمد بچه آبادان است در گچساران ازدواج کرده و در حل حاضر هم در برازجان بوشهر با همسر و دو دختردوقلویش زندگی می کند.

وی یک معلم بازنشسته است و در دوران دفاع مقدس در عملیات های رمضان،والفجر مقدماتی و کربلای 8حضور داشته و در سال 66در عملیات کربلای8 به افتخار جانبازی نائل آمده است.

مبتکرشنا به سبک مومیایی

صفدری در ادامه در خصوص فعالیت هایش گفت:مبتکرشنابادست وپای بسته به سبک مومیایی هستم و تاکنون 2جلدکتاب تخصصی درخصوص آموزش شناوری روی آب باهدف آموزش وفراگیری درکوتاه ترین زمان ممکن جهت رشد،تعالی وشادابی اقشار مختلف جامعه و کسانی که محدودیت های جسمی مانندمعلولین دارند و نیز برای عزیزانی که درنیروی دریایی کشورفعالیت می کنند، نوشته ام.

رکوردار 13عنوان کشوری و جهانی

این جانباز شیمیایی درباره نحوه ورودش به عرصه این ورزش افزود:به دلیل اینکه خیلی به ورزش شناعلاقه مندبودم به این فکرافتادم که اگریک نفربادست وپای بسته گرفتارآب شودچگونه بایدنجات پیداکندویا اینکه عزیزان معلول چگونه بایدشناکنندکه به همین دلیل تمرین شنابادست وپای بسته وشناوری راتمرین کردم وتاکنون ۱۳رکوردکشوری وجهانی را در این خصوص زده ام .

شناوری دریک وان شیشیه ای

وی با اشاره به دیگر رکوردهایش نیز تصریح کرد:برای کسانی که دورازدریا،رودخانه واستخرهستند شناورشدن درون وان شیشه ای را نیز ابداع کردم وتوانستم درعمق 25سانتیمتری و درمدت زمان ۳1دقیقه رکوردبزنم که یکی ازرکوردهایم درون وان شیشه ای رابه یاد شهدای گمنام گچساران انجام دادم ورکورد72دقیقه بادست وپای بسته درون یک کیسه درعمق ده متری آب رودخانه را هم درکارنامه دارم.

درخواست اماراتی ها برای ثبت رکود

صفدری درادامه با اشاره به مکان و امکانات تمرینی اش نیز اظهارکرد:تقریباتمام تمریناتم در رودخانه ودریاست در حالی که هیچ گونه امکاناتی ندارم، حتی برای زدن رکورد و ثبت درکتاب رکوردهای گینس به امارات رفتم واز بنده خواستندکه به نام امارات ثبت کنم ولی قبول نکردم ،هنوزبدنبال اسپانسر هستم چون هزینه ثبتش خیلی زیاد است.

این جانباز شیمیایی درخصوص نحوه آموزش این نوع شنا افزود:این نوع شنا چون توان بالایی رامی طلبد،بایدبا آموزش وتمرین زیادوپس ازاطمینان ازسلامت کامل خصوصا ازلحاظ سیستم تنفسی ،قلبی وعروقی به انجام این نوع آموزش اقدام کرد و آروز دارم که بستری فراهم شود که بتوانم این رشته ورزشی را درکشور خودم آموزش بدهم.

وی تصریح کرد:آخرین رکوردنمادین شنا با دست و پای بسته را به یاد شهدای غواص وبه دعوت سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت افتتاح استخر شهدای بسیج در گچساران انجام دادم ودورکوردنمادین دیگر را نیز  به یادشهدای گچساران وباهمکاری اداره ورزش وجوانان وهیات ورزش های همگانی انجام دادم.

تالیف دوجلد کتاب تخصصی درباره شنای مومیایی

صفدری با اشاره به تالیف دوجلد کتابش نیز گفت:امسال بوشهربه عنوان پایتخت کتاب ایران انتخاب شد که ازبین ۵۰ آثارنویسنگان استان کتاب "آموزش شنای مومیایی" درلیست انتخابی ده کتاب برترقرارگرفت که در اواخر آذرماه امسال رونمایی شد و این درحالی است که تمام هزینه های چاپ کتابم راخودم پرداخت کرده ام.

وی افزود:باتوجه به اینکه کتاب "آموزش شنای مومیایی" راتالیف کرده ام  واولین کتاب تخصصی درکشورمحسوب می شود،این کتاب هم برای کسانی که محدودیت های جسمی دارند وهم برای عموم مفید است و کتاب دوم نیز هم به زبان فارسی و هم به زبان انگلیسی است.

این جانباز ورزشکار اظهارکرد:20 سال تجربه وتمرین دراین رشته را دارم وتاکنون بیش از۲۰میلیون تومان هزینه رکوردهاو تالیف کتاب شده است.

نجات یک مهندس نفت درچمشیر

صفدری با بیان چند خاطره درخصوص حرفه اش نیز ادامه داد:الحمدالله تاکنون چندنفر را ازغرق شدن نجات داده ام که یکی ازاین افراد یکی ازمهندسین شرکت نفت بود که دررودخانه چمشیر نجاتش دادم.

وی با اشاره به ذکر خاطره ای دیگر گفت:رودخانه ای که تمرین می کنم از محل زندگی ام فاصله زیادی دارد در یکی از روزها تمرین شناوری داشتم و برای رکوردگیری تمرین می کردم که حدودنیم ساعت بدون دست وپازدن وبی حرکت روی آب شناور بودم.

صفدری ادامه داد: کشاورزی که برای شنا کردن به این رودخانه آمده بود وبنده را دراین وضعیت دید به گمانش که مرده ای شناور به روی آب هستم، می ترسیدکه جلوتر بیایدویا هم بیخیال شود و برود ،وقتی که تمرینم تمام شد بافریادی بلند نهیبم زد که این چه کاری ست که انجام می دهی؟ گفتم: دارم تمرین می کنم که باناراحتی گفت: ازبس ترسیدم که هیچ وقت دیگر اینجا نخواهم آمد، ازش عذرخواهی هم کردم امادیگر پیدایش نشد.

جوانان حتما شنا یاد بگیرند


این جانباز شیمیای هم درپایان توصیه ای به جوانان کرد و گفت:توصیه ام به جوانان بویژه به دانش آموزان عزیز این است که به ورزش روی بیاورند وشناراحتمافرابگیرند،چون توصیه پیامبر اکرم (ص)است.

انتهای پیام

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها