نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
17. آذر 1396 - 19:15
امسال مراسم بزرگداشت روز دانشجو نسبت به سال قبل کمی متفاوت بود،چرا که امسال دغدغه های جدیدی به دغدغه های دانشجویان مظلوم این دانشگاه اضافه شد و دانشجویان اینبار نه در هیاهوی جمعیت بلکه در پشت تریبون به بیان دردها و مشکلاتشان پرداختند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،شانزدهمین روز از آذرماه هر سال به عنوان روز دانشجو است و در دانشگاه های مختلف کشور مراسم روز دانشجو برگزار می شود. علت نامگذاری این روز به عنوان روز دانشجو نیز به علت رشادت هایی بود که دانشجویان کشورمان در سال 1332 مقابل استعمارگران از خود به نمایش گذاشتند.

 از همین رو ۱۶ آذر به عنوان روز مقاومت و ایستادگی دانشجویان این سرزمین در برابر استعمار غرب و استبداد و خودکامگی در دفتر تاریخ این سرزمین به یادگار ثبت گردیده است.

باز هم روز دانشجو و بازهم حواشی در دانشگاه آزاد گچساران، امسال مراسم بزرگداشت  روز دانشجو با یک روز تاخیر دراین شهرستان برگزار شد و نسبت به سال قبل هم کمی متفاوت بود،چرا که امسال دغدغه های جدیدی به دغدغه های دانشجویان مظلوم این دانشگاه اضافه شد و  دانشجویان اینبار نه در هیاهوی جمعیت بلکه در پشت تریبون به بیان دردها و مشکلاتشان پرداختند.

درهمین ابتدای برنامه "علی آقایی" به عنوان نماینده بسیج دانشجویی به دعوت مجری برنامه(عبدالله نادری) پشت تریبون قرار می گیرد و ضمن تبریک روز دانشجو و خیرمقدم به حاضرین اینچنین اظهارکرد:در ابتدا به نوبه خودم اقدام ابلحانه و خصمانه رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اعلام قدس شریف به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی وهم چنین انتقال سفارت آمریکا به این شهررا محکوم می کنم.

وی افزود: باز هم۱۶ آذر و باز هم دانشگاه آزاد اسلامی گچساران،آیا امروز روز جشن است یا روزعزاست؟!نمی توانیم خوشحال باشیم ،چرا که این روز یاد آور هتک حرمت خواهر بسیجی است و چه بد است سیاست بازی در حوزه مدیرت!!.

آقایی تصریح کرد:آقای دکتر ملک زاده ریاست محترم دانشگاه آزاد گچساران ،به یاد دارید که ۱۶آذر پارسال از همین تریبون به تمجید از اصحاب فتنه پرداخته شد و دانشجویان انقلابی را بی دین خطاب کردند؟به یاد دارید که برای حضور درجلسه گرامیداشت روز دانشجو بازرسی بدنی انجام می دادید که مبادا بویی از مطالبه گری در جلسه بیاید؟.

وی گفت:آقای دکتر خودِ شما فرمودید که برای حضور سخنران ۱۶ آذر سال گذشته شما را تحت فشار قرار می دادند و تهدید به برکناری می کردند، آیا این خود مصداق عینی سیاست زدگی نیست؟ توصیه می کنم که ۱۶ آذر هرسال به درگاه خدای منان استغفار کنید باشد که آمرزیده و بخشیده شوید.

نماینده بسیج دانشجویی درادامه تصریح کرد:و اما دانشجو؛نامی است نام آشنا که با سه عنصر عدالت طلبی،استبداد ستیزی و مطالبه گری معنا پیدا می کند.‌‌‌نیک‌ مستحضرید که‌ ۱۶آذر ۳۲ماحصل اعتماد نابه جای مصدق به آمریکا بوده ودر عجبم که امروز،جریانات و تشکل هایی ۱۶ آذر را مصادره به مطلوب می کنند که قریب به ۴۰ سال است سنگ اعتماد به آمریکا را به سینه می زنند  و از مذاکره با آمریکا سخن می گویند.
آقایی گفت:به راستی نتیجه اعتماد و مذاکره با آمریکا چه شد؟این همه گفتید و گفتند برجام برجام برجام، و تقریباً هیچ!! چه فرجام بدی!!! عدالت طلبی را هم که سر بریدند ؛حقوق های نجومی،ذخایر انقلاب،صندوق ذخیره فرهنگیان،ژن خوب!!!حکایت ،حکایت رفیق دزد است و شریک قافله.

وی ادامه داد: اما از هر چه بگذریم سخن دوست خوشتر است،مطابه گری!!،واژه ای که امروز احساس غربت می کندو در واقع یا نباید مطالبه گر باشی یا اگر مطالبه کردی می شوی بزدل،عصر حجری،بی سواد،بی شناسنامه .
آقایی درادامه خطاب به معاون سیاسی استاندارکهگیلویه و بویراحمدگفت:جناب آقای دکتر محمدی دو سال پیش از همین تریبون،وعده هایی را به دانشجویان دادید،آیا آن وعده ها محقق شده است؟به جرات می توان گفت که حتی یکی از وعده های شما محقق نشده است.

وی گفت: امروز موضوع جلسه نقش جنبش های دانشجویی در تحقق وعده های دولت است و ما منتظریم بشنویم که انتظار چیست؟که قریب به ۵ سال است فقط وعده می دهید و عمل نمی کنید.

نماینده بسیج دانشجویی دراین همایش ادامه داد:زیبنده نیست واحد دانشگاهی با این سبقه تاریخی چنین وضعیت اسفناکی داشته باشد.چند سال است هر چه دانشجویان فریاد می زنند،صدایشان به جایی نمی رسد.ظاهراً حفظ مسند و قدرت بر رفاه دانشجو ترجیح داده می شود.

وی تصریح کرد:چرا باید مدیریت خوابگاه برادران به دانشکده نفت و گاز واگذار شود تا دانشجویان دچار چنین وضعیت بحرانی شوند؟اگر توانایی مدیریت ندارید کنار بروید تا دانشگاه به اهلش سپرده شود و دانشجو شان و منزلت خود را پیدا کند.

آقایی افزود:برادران و خوهران عزیز، دانشگاه نقش مهمی در تحقق تمدن نوین اسلامی داردو امروزه خروجی دانشگاه های ما باید مدیرانی با تفکر انقلابی باشندومی دانیم مشکلات زیاد است ولی اراده پولادین شما دانشجویان می تواند بر همه سختی ها غلبه کند.

وی گفت: بنده حقیر یک درس سه واحدی طرح و اقتصاد مهندسی را با آقای دکتر ملک زاده دارم که انشاءالله این درس را با نمره ۲ پاس نکنیم، صلواتی عنایت بفرمایید.

داراب بازیار نماینده تشکل دانشجویی همراهان درادامه این همایش با تبریک روز دانشجو گفت:با چند دقیقه وقت نمی شود راجع به موضوعی خاص صحبت کرد و جا دارد یادی از مرحوم آیت الله هاشمی در این روز بزرگ داشته باشیم.

وی افزود:گلایه ای از هیات نظارت داشگاه آزاد داریم که در این هفته بخاطر روز دانشجو درخواست برنامه هایی داشتیم که مصوب نشدند و در عوض دو برنامه در یک هفته برای بسیج دانشجویی تصویب کردند و انتظار داریم از هیات محترم نظارت که همه صداها باید در دانشگاه شنیده شود و این انتظار دانشجویان است.

بازیار درادامه خطاب به معاون سیاسی امنیتی استاندار گفت:از طرف هیات نظارت چند سالی است که استانداری گفته است که برنامه های روز دانشجو بایددر همان هفته برگزار شود و امسال هم روز دانشجو بین دو تعطیلی مصادف شد،دلیل این دستور از طرف استانداری چی بود.

وی افزود:بنده در جاهای مختلف مشاهده کرده ام وتنها در استان ما اینگونه است، موضوع را هیات نظارت از طرف استانداری بازگو کرده اند که فقط باید در همین بازه زمانی برگزار می شد و همین دلیلی بود این برنامه در روز جمعه برگزار شد.

بازیار تصریح کرد:موضوع بحث ،جایگاه دانشجو در استان دردولت روحانی است به هر صورت، عمده حامی دولت در این چند سال و در انتخابات دانشجویان بوده اند اما دولت هیچ جایگاهی برای دانشجویان در این استان چه در تصمیم گیری در مسائل مختلف و راهکارهای مشاوره ای و دیگر موارد قائل نشده است.

وی افزود:انتظار داریم این موضوعات را پاسخ بدهید ،جایگاه دانشجو جایگاه مهمی است و می تواند در تصمیم گیری ها و کارهای دولت در استان حائز اهمیت باشد.

بازیار ادامه داد:موضوعی که آقایی، نماینده بسیج دانشجویی مطرح کردند این است که کدام بی حرمتی به خانم بسیجی شد ،شما موضوعی را مطرح کردید درحالی که چنین مسئله ای نبودو تنها جوسازی رسانه ای بود؟!.

بازیار درادامه تصریح کرد:این رفتارهایی که جناب استاندار محترم دارندلایق و جایگاه نماینده دولت در استان نیست به هرحال اصلاح طلبان، حامیان دولت و اعتدالیون زحمت کشیدندو کمک کردند، این موضع گیری هایی که الان از طرف استانداری انجام می شود واقعا جای شبهه دارد و از دکتر محمدی انتظار دارم این اقدامات را پاسخ دهند.

وی درادامه گفت:اقدام اخیر ترامپ و دولت آمریکا را محکوم می کنیم ،اسرائیل شرمطلق است و ان شاءالله اینچنین رفتارها باعت وحدت بیشتر مسلمانان در جهان شود.

نماینده تشکل همراهان سخنانش را با این دوبیت شعر پایان داد:

هرکه مارا یاد کرد ایزد مر او را یاد باد                  هر که مارا خوار کرد از عمر برخوردار باد

 هر که اندر راه ما خاری فکند از دشمنی                  هر گلی از باغ وصلش بشکفد بی خار باد

درادامه سیدعلی مرام حق نماینده نظام پرستاری دانشگاه آزاد گچساران درادامه همایش بزرگداشت روز دانشجوبه دعوت مجری برنامه در پشت تریبون قرار گرفت و ضمن محکوم کردن اقدام ابلهانه رئیس جمهور آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی گفت:16 آذر نماد استکبار ستیزی دانشجویی است ، اما امروز استکبار ستیزی جای خودش را به خود ستیزی و خود محوری داده است، مردمی که تاریخ نمی خوانند باید همه تاریخ را تجربه کنند.

وی افزود:امروز ما حصل استکبار ستیزی تشکیل هلال مقاومت در اطراف عربستان سعودی، متحد اصلی رژیم غاصب صهیونیستی و آمریکای مستکبر و تحقق کلام مقام معظم رهبری در نابودی رژیم صهیونیستی تا 25 سال آینده است.

مرام حق ادامه داد:بی مقدمه به سراغ کهگیلویه وبویر احمد می روم ، استان ما در چهار سال اخیر به بازار مدیریت فامیلی و استخدام های طایفه ای نمایندگان مجلس تبدیل شده است، معضلی که متاسفانه همراهی دولت را در پی داشته است.

وی اظهارکرد:فامیل بازی و طایفه گرایی در بیکارترین استان کشور به روال عادی و روتین تبدیل شده است،امروز اگر کهگیلویه و بویر احمد به دو استان کهگیلویه و بویر احمد تقسیم شود ، کار ناروایی صورت نگرفته است.امروز باید پرسید دلیل عدم حضور نماینده مردم علی رغم همه دعوت ها در سالروز مطالبه گری قشر فکر ساز جامعه چیست؟.

مرام حق تصریح کرد:دانشگاهی که حضور نماینده را در میتینگ سیاسی چند روز قبل از انتخابات با حمایت برخی مدیران گروه و مسئولان دانشگاه دیده است ، اما پاسخگوی مطالبه گری موذنان جامعه به تعبیر شهید بهشتی در دانشگاه نیست.

نظام پرستاری دانشگاه آزاد گچساران دراین همایش ادامه داد:پاسخ مطالبه گری دانشجویان پرستاری در حمایت از وزیر بهداشت که جامعه مظلوم و زحمتکش پرستاری را آمپول زن نامید، چیست ؟.
وی تصریح کرد:پرستارانی که در برهه های حساس همواره در کنار مردم و انقلاب بوده اند ، در8 سال جنگ تحمیلی در خط مقدم بوده و در همه بلایای طبیعی و بحران های اجتماعی نظیر آتش سوزی ، سیل و همین زلزله اخیر کرمانشاه با حضور اعلام آمادگی 3هزار پرستار در مناطق زلزله زده بوددرحالی که  کارانه ، حقوق و شیفت های ناعادلانه از دیگر مشکلات جامعه ی پرستاری است.


مرام حق گفت:دانشگاهی با چنین رتبه و جایگاه علمی چند مقاله ISI در کارنامه سالانه ی خود دارد؟،و دانشجوی پرستاری در بیمارستان از داشتن اتاق استراحت نیز محروم بوده و شان دانشجویی در بیمارستان حفظ نمی شود.

درادامه سعید شیری نماینده جمعی از دانشجویان در امور صنفی به عنوان آخرین دانشجو در پشت تریبون قرار می گیرد و ضمن تبریک روز دانشجو مطالباتش را چند بیت شعری آغاز می کند.

یکی مدیر بود و محترمش نامیدند
یکی استکان شکست و دزدش نامیدند
یکی فهمید و نتوانست زبان بگزد
به کاغذ بازی محکوم و مطالبه گرش نامیدند

وی افزود:بنده سعی می کنم خیلی وقت شما عزیزان را نگیرم غرض فقط عرض چند نکته در مورد مشکلاتی که دغدغه و درد دل دانشجویان این دانشگاه است و امیدوارم بعد از بیان این مطالبات بتوانم واحد های باقی مانده را بدون مشکل خاصی پاس کنم هرچند که می دانیم هرچه هم بگوییم آب در هاون کوفته ایم!.

شیری تصریح کرد:صادقانه بگویم نمی دانم از کجا شروع کنم، از مشکلات دانشجویان با برنامه ریزی های آموزشی یا از مدیران گروهی که غالب دروس چند رشته را به تنهایی ارائه و تدریس می کنند (به نوعی آچار فرانسه دانشگاه)،از خوابگاه بگویم که نحوه مدیریتش ما را یاد کدخدای غرب می اندازد یا از فقدان برگه" a4" نزد مدیران آموزش دانشگاه که بحرانی است برای خودش.

این دانشجو ادامه داد:طبیعی است مجموعه ای که با هدف پیشرفت گام بردارد از تمام ظرفیت های موجود خود استفاده و برای افزایش پتانسیل خود تلاش کند اما نمی دانم چرا واحد دانشگاهی ما هنگام ارائه آمارهای مختلف همه چیز خوب و منظم است اما عملا این طور نیست.

وی افزود:برای مثال ساختمان آزمایشگاه مرکزی مخصوصا آزمایشگاه مهندسی بیشتر شبیه نمایشگاه تجهیزات است تا آزمایشگاه،چرا که دانشجویان نمی توانند از وسایل آنجا استفاده کنند؟
آیا این مضحک نیست که نمونه کور مخزن نفتی در کمد های آزمایشگاه پنهان کنید اما دانشجوهای مهندسی نفت برای تست استخراج ، نمونه مغزی ای که چند سال استفاده شده را در نفت بخوابانند و استفاده کنند؟؟؟.

شیری ادامه داد:یادش بخیر وقتی شخصا در آزمایشگاه با آن ظرف نفت روبرو شدم ناخودآگاه یاد آن بنده خدایی افتادم کلاغ رنگ می کرد جای طوطی می فروخت البته فرقش این بود که آنجا به ما گفتند این کلاغ این هم رنگ خودتان طوطی بسازید.

نماینده جمعی از دانشجویان در امور صنفی تصریح کرد:گچساران یکی از قظب های تولید نفت کشور است اما دانشجویان مهندسی نفت از اردوهای علمی و بازدید از چاه های نفت محرومند در حالی که شاهد اردوهای علمی از استان هایی نظیر فارس ،تهران ،مرکزی، سمنان و...در شهرستان گچساران هستیم، ما دانشجویان مهندسی نفت و شیمی مصداق همان کوزه گری هستیم که از کوزه شکسته آب می خورد.

وی افزود:شنیدم یکی از دوستان کلمه ای گفت که برایم طنز آمیز بود جناب رئیس محترم به گمانم چند سالی هست که این کلمه وای فای را از زبان شما می شنویم اما فقط می شنویم.از سلف سرویس برایتان بگویم که نه مدیریتش دانشگاهی است و نه قیمت هفت هزار تومانی هر پرس آن دانشجویی.

شیری افزود:ترجیح می دهم در مورد نظافت خوابگاه سخنی به میان نیاورم چرا که می ترسم غریبه ای بین ما نشسته باشد و به ریشمان بخندد.این زیبنده نیست که خوابگاه دانشگاه در ورود و خروجش به سمت دانشگاه دیگری باشد و دانشگاه دیگری اداره کند اگر صلاحیت ندارید خوابگاه را خودگردان کنید تا خود ما مدیریت کنیم.

وی درادامه خطاب به معاون سیاسی امنیتی استاندار گفت:جناب آقای دکتر محمدی لطفا بعد از جلسه همراه ما بیایید تا سری به خوابگاه بزنیم البته با استفاده از ماسک و دستکش؟.

شیری ادامه داد:آقای دکتر ملک زاده بنده به شخصه بارها در سخنان شما شنیده ام که فرمودید می خواهید در دانشگاه تحت مدیریت شما فقط حرف از دانش و پیشرفت علمی باشد و نه بحث سخن سیاسی هرچند که این تفکر سکولاریسم است و نباید در دانشگاه اسلامی جایی داشته باشد اما آیا منظور شما این بود که برخی اساتید محترم دانشجویان دختر و پسر را تا نیمه های شب به ستاد های انتخاباتی بکشاندند و شما هیچ واکنشی نشان ندهید؟؟.

وی گفت:جناب دکتر بنده نمی دانم کدام یک از سخنان شما را باور کنم، شما با صحبت ها و آمار های ضد و نقیض و به نرخ روز همه را سردرگم کرده اید و به کجا ختم شود این کلاف، خدا عالم است و شاید هم حضرت عالی.

این جوان دانشجو گفت:با وجود اینکه دانشگاه آزاد گچساران هرچه دارد و ندارد از دانشجویانش است اما نمی دانم دانشجوها چه هیزم تری به دانشگاه فروخته اند که مسئولین دانشگاه چشم دیدن دانشجویانش را ندارند و روزهای پنجشنبه و جمعه که خود در تعطیلات به سر می برند برای دانشجویان کلاس دایر می کنند که مبادا چشمشان در چشم آنها بیافتد، خدا عالم است شاید هم پای شرم نگاه به میان باشد.
وی ادامه داد:اما در مورد اساتید محترم چه بگویم که دل لبریز است مغزمان هنگ،از سفارشات شب امتحانی بگویم یا از لحن های کوچه بازاری سرکلاس؟،از پخش کردن فیلم خلاف شئونات در کلاس یا تدریس درس توسط اساتیدی که تخصصی در آن زمینه ندارند؟ باعث تاسف است که همین اساتید برای همان دروس تک استاد هم هستند.

شیری بیان کرد:از اساتیدی بگویم که معلوم نیست کلاس درسشان در مورد زلزله است و یا دورهمی سیاسی؟؟یا آنانی که دانشجو ها را برای تبلیغات و پخش بروشور و پوستر به کوچه پس کوچه های شهر می فرستند؟بسیار درد ناک است که برخی اساتید حق دیگران را در قبال ریال با نرخ های تعیین شده نمره رد می کنند و حق دیگران را ضایع می کنند و فقط شما بی اطلاع هستید و شاید هم.

وی گفت:حقیقت سنگین است، لذا عده‌ای معدود حاضرند آن را حمل کنند اگر در مجموعه ای نظیر دانشگاه ریاست محترم از برخی حقایق آگاهی نداشته باشند سنگینی بار حقیقت روی دوش دانشجو خواهد افتاد.

شیری اظهارکرد:آقای دکتر هنگام تصمیم گیری ها یک مقدار به آن دانشجویی فکر کنید که کل ترم در خوابگاه می مانند چرا که پول کرایه رفتن به خانه را ندارند.خواهش می کنم یک مقدار هم دانشجو یان را درک کنید و گاهی خود را جای آن دانشجویی تصور کنید که کارگر ساختمانی است و یا آن کسی که هزار کیلومتر از خانواده اش دور است و دلش پر از گلایه و غم و احساس غربت.

وی گفت:درک کنید تا زین پس فشار بار روانی بر دانشجو کمتر شود تا دیگر شاهد هتک حرمت هیچ استاد زحمت کشی در دفتر خود نباشیم ودر پایان خطاب به دانشجویان عزیز هم عرض کنم که پیگیر آرمان های خود باشید. به تلاش خود ادامه دهید و خودتان را باور کنید حتی اگر عدالت زیر میز باشد ، حتی اگر در روز دانشجویی روسری از سر خواهر دانشجویتان کشیدند ، حتی اگر خفقان حاکم را آزادی بیان معرفی کردند شما ادامه دهید که خداوند جای حق نشسته است!.

پایان بخش همایش روز بزرگداشت دانشجو درگچساران سخنرانی فتاح محمدی معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد و پاسخ گوئی به سوالات مطرح شده دانشجویان بود((اینجا))

گفتنی است مراسم بزرگداشت روز دانشجو با موضع "نقش جنبش های دانشجویی درتحقق وعده ها دولت" با حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از معاونین دانشگاه آزاد،اساتید و دانشجویان در سالن آمفی تئاتر دانشکده پرستاری دانشگاه آزاد گچساران برگزار شد.

انتهای پیام

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها