نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
17. آذر 1396 - 16:35
معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت:باید شرایطی را ایجاد کرد که یک دانشجو به صراحت بتواند مطالباتش را بیان کند،البته دانشجو باید با فراق بال هرمشکلی را که می بیند اعتراض کند و مطرح کند و مسئول هم موظف است که گوش دهد و پاسخ منطق و قانونی دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،فتاح محمدی معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه وبویراحمد در مراسم بزرگداشت روز دانشجو که با موضوع "نقش جنبش های دانشجویی در تحقق وعده های دولت" در سالن آمفی تئاتر دانشکده پرستاری دانشگاه آزاد گچساران برگزار شد،اظهارکرد:16آذر نقطه عطفی درتاریخ آزادی خواهی و عدالت طلبی ملت بزرگ ایران است که نماد اصلی و خط مقدم را دانشجویان عزیزرقم زدند.

وی افزود:تاریخ حرکت ها و جنبش های دانشجویی مصادف با سال 1313و تاسیس دانشگاه تهران است ،هر چند که تشکل های متعددی هم شکل گرفت که در آن شرایط  وابستگی ها و انحرافات و مباحث دیگری که وجود داشت اما قاطبه دانشجویان در آن شرایط آزادی خواه و انقلابی بودند.

محمدی تصریح کرد:دانشجو طالب علمی است که آینده بدست اوست و قطعا سرمایه بزرگی که مدیریت و سیاست گذاری این کشور را در آینده رقم خواهد زد، باید تلاش کنیم تا ظرفیت خود را برای بستر سازی و زمینه سازی محیط های دانشگاهی و زیرساخت ها آماده کنیم تا دانشجو با خیال راحت به تولید علم بپردازد.

جنبش دانشجویی پیام آور حرکت های انقلابی

معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه وبوراحمد گفت:جنبش دانشجویی، قشر آگاه ، پیشتاز و پیشگامی است که نقش مهمی را درحرکت های انقلابی دنبال می کند هم پیام آور حرکت های انقلابی است و هم تضمین کننده و تحرک دهنده به اقدامات انقلابی است.

جنبش دانشجویی چشم بینایی جامعه

محمدی ادامه داد:جنبش دانشجویی حرکتی آگاهانه مبتنی بر شعور سیاسی است و جنبش دانشجویی چشم بینایی جامعه است که هرگونه خطری که در راستای نظام و انقلاب و عقیده ملاحضه کند به صحنه ورود می کند و هر جا منافع مردم و نظام اسلامی را در خط ببیند در صحنه حضور پیدا می کند.

دانشجو باید مطالباتش را بیان کند

وی گفت:باید شرایطی را ایجاد کرد که یک دانشجو به صراحت بتواند مطالباتش را بیان کند،البته دانشجو باید با فراق بال هرمشکلی را که می بیند اعتراض کند و مطرح کند و مسئول هم موظف است که گوش دهد و پاسخ منطق و قانونی دهد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه وبویراحمد اظهارکرد:جنبش دانشجویی یک حرکت جمعی وداوطلبانه است که برمبنای عدالت خواهی ،استکبار ستیزی و آزادی خواهی بنا شده و تحولات جامعه را در ابعاد مختلف رصد می کند که اولین تلاش دانشجو این است تاثیر براندیشه و افکار جامعه بگذارد.

محمدی گفت:وقتی محور و مبدا برای همه تحولات را دانشگاه قرار می دهیم پس دانشگاه و دانشجو باید تلاش کند این اقدامات علمی ، منطقی و مبتنی برمعرفت را به افکار و اندیشه جامعه تعمیم دهد و جامعه را تحت تاثیرفضای علمی و دانشگاهی قرار دهد.

وی ادامه داد:دومین هدف دانشجو این است که زمینه تغییرو تحول را درساختار نظام و حکومت بوجود بیاورد وقطعا دانشجو و دانشگاه تلاش دارد با ایده ها و افکار منطقی خودش، هم افکار و اندیشه را تحت تاثیرقرار دهد و هم ایجاد تغییرو تحول را در جامعه بوجود بیاورد.

دانشجو باید دشمن شناس باشد

معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه وبوراحمد اظهارکرد: لازمه آن این است که ما آگاهی داشته باشیم و شیوه و چگونگی این مسیر را خوب بشناسیم و راه دوم این است که دشمن را به خوبی بشناسیم.

دانشجو باید از منافع ملت و نظام دفاع کند

محمدی درادامه با اشاره به ویژگی های یک دانشجو گفت:خیلی تلاش شده است تا آسیب های کرسی های آزاد اندیشی را برطرف کنیم که برطرف نشده است ،علت این است که دانشجو مستقل نیست و دانشجو نتوانسته استقلال خود را حفظ کند و دربخشی از موارد دانشجو وابستگی خودش را از احزاب بیرونی دارد و متاسفانه به جای اینکه از منافع ملت و نظام دفاع کند از منافع جریان دفاع می کند.

دغدغه های دانشجویان بیان شود

وی افزود:انتظار این است که نشست و هماهنگی بیشتر با دانشجویان لازم است و دانشجو نباید این موارد درونش عقده شود باید در مناسبت های مختلف زمینه حضور و نشست های مختلف با دانشجویان را ایجاد کنیم تا دانشجو مباحث و دغدغه های خودش رابیان کند،دشمن بدنبال این است که این بینش و پویایی را از دانشجوی ما بگیرد .

محمدی تصریح کرد:دانشجو همراه خودش تهذیب و تعلیم را دارد و شک نکنید فقدان هر کدام از این دو عنصر نمی تواند زمینه توسعه و پیشرفتی که برای بشر فایده دارد را دنبال کند.

شان دانشجو بالاتر از یک جریان سیاسی

وی گفت:شان یک دانشجو خیلی بالاتر از یک جریان و یا یک حزب سیاسی است،دانشجویان می خواهند یک کشور را بسازند کشوری که ام القرای جهان اسلام است  و دنیا به انقلاب اسلامی امید بسته است امروز حرکت هایی که فرزندان این ملت در سراسردنیا انجام می دهند از همین دانشگاه ها شکل گرفته است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه وبویراحمد بیان کرد:استقلال فکری دانشجو بسیار مهم است امروز کاربرد علم است که دنیا را دگرگون و متحول  می کند ایده و فکر سرمایه پایدار است نه نفت سیاه.

جنبش دانشجویی بدنبال قدرت نیست

محمدی تاکید کرد:حساسیت دانشجو و هوشیاری دانشجو در رفع موانع ، مشکلات و معضلات ،مشکلی را برای ما مسئولین ایجاد نمی کند و تازه هم باید تشکر کرد از این دانشجویان،جنبش دانشجویی بدنبال قدرت نیست پس مصلحت اندیش هم نیست و ضمن احترام و تعظیم به استادش ورود پیدا کند و مشکلات را بازگو کند.

ایدئولوژی داشنجو مبتنی صداقت است

وی افزود:هویت و اصالت دانشجو به استقلال یک دانشجو است که اگر گرفتار احزاب شود یک ابزار می شود که بیرون از دانشگاه دارد هدایت می شود ایدئولوژی داشنجومبتنی برعلم، منطق، صداقت است .

محمدی در ادامه با اشاره به توطئه های اخیرآمریکا در بیت المقدس ،گفت:اگر تاریخ را نگاه کنیم استکبار هیج جا به دنبال استقلال و عزت کشورها نبوده استو امروزکشورهایی که خود را مدعی و مدافع حقوق بشر می دانند به راحتی برای دولت ها و کشورها تصمیم گیری می کند.

نماد استکبار در ترامپ خودنمایی می کند

معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه وبویراحمد افزود:نماد استکبار امروز در ترامپ خودش را به راحتی نشان می دهد، اصل حاکمیت اراده ملت ها برای تعیین سرنوشت یک اصل قانونی و حقوقی است و هر انسانی این روزها برای دفاع از فلسطین جان دهد عین شهادت است.

صبر و پایداری راهبرد مقابله با استکبار

 محمدی بیان کرد:استکبار حق حکمرانی ندارد ولی امروز یک نفر می نشیند و تعیین پایتخت برای کشور دیگر می کند، دشمنان خیلی طراحی و سناریوها را ریختند اما براساس وعده های خداوند همه به خودشان برگشت.

 وی تصریح کرد:در حقیقت صبر و پایداری ازمهمترین راهبردهای مقابله با استکبار است و در مبارزه با استکبار تکلیف گرایی اصل است و تا گفتمان ما گفتمان توحیدی است این مبارزات همچنان ادامه داد.

محمدی با اشاره به بحث مذاکرات گفت:مذاکره یک تاکتیک است نه استراتژی و راهبرد،اگر همیشه یک اصل راهبردی باشد جای ایراد دارد در شرایطی نظام و حاکمیت تشخیص می دهند درباره این مطلب حرف زده شود.تصمیمات و اقدامات نظام و دولت را مطلقا نفی نکنیم و نادیده نگیریم ضمن اینکه رهبری فرمودند ما خوشبین نیستیم ولی با قدرت کارتان را انجام بدهید.

آمریکایی ها درهیچ شرایطی قابل اعتماد نیستند

وی ادامه داد:مذاکره یک تاکتیک است و در نظام ما راهبرد نیست و در شرایطی احتمال دارد با کشوری مذاکره کنیم اما اگر مصالح و منافع تامین شد هستیم و اگر نشد با قدرت نه به لبخندشان اعتماد می کنیم و نه به نتیجه خوش بین هستیم و آمریکایی ها درهیچ شرایطی قابل اعتماد نیستندوامروز چهره واقعی استکبار را نشان می دهند.

انتقاد منطقی بهترین کمک به مدیران است

محمدی درادامه تصریح کرد:انتظار ما از مسئولین دانشگاه این است که ارتباطی صمیمی با دانشجو داشته باشند که این رضایتمندی دانشجو ایجاد سرمایه اجتماعی خواهد کرد وانتقاد منطقی بهترین کمک به مدیران است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت:ما مسئولین باید پیش قدم شویم تادانشجویان انتقادهای سازنده داشته باشند و لذا انتظار این است این نشست ها را بیشتر کنند و نقطه نظرات دانشجویان را جویا شوند.

انتهای پیام

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها