نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
24. خرداد 1396 - 9:44
جوانان گچسارانی می گویند:شب های قدر با برکت،رحمت و مغفرت الهی اجین شده است و ما جوانان باید باید قدر و ارزش هر ثانیه و دقیقه این سرمایه‎ بزرگ الهی را بدانیم تاسرنوشت بهتر و آینده‌ای روشن‌تر برای خود رقم بزنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،در تمام سال، ماهى به عظمت ماه پربرکت رمضان نیست؛ زیرا ماهى است که خداوند آن را جهت اهداى بالاترین هدیه خود به جهان بشریّت، یعنى «قرآن مجید» برگزیده است، هم چنین ماهى است که شب قدر در آن واقع شده، شبى که مقدّرات یکسال انسان ها بر حسب شایستگى‏ ها و لیاقت ‏هایشان تعیین خواهد شد و عبادت آن برتر از عبادت هزار ماه است؛اینگونه است که در دعای روزانه ماه مبارک رمضان می خوانیم:«اللهمّ ارْزُقْنی فیهِ فَضْلَ لَیْلَهِ القَدْرِ؛ خدایا در این ماه درک فضیلت شب قدر را روزیم کن»

گچسارانی هامانند همه مسلمین جهان، شب های قدر را گرامی داشته و این شب ها را تا سحر احیا برگزار می کنند، شب هایی که در آن ها دست نیاز به درگاه پروردگار دراز می کنند.

مسجد صاحب الزمان( عج) گچساران، به عنوان یکی از مراکز انقلابی و محور فعالیت های مذهبی این شهرستان، هرسال شاهد برگزاری پرشور شب های قدر با حضور جوانان این دیار است،وارد مسجد که می‌شوی حال و هوای آن دلت را می‌برد و جوانانی را می‌بینی که کتاب دعا در دست و ناله‌کنان ندای" الغوث الغوث خلصنا من النار یا رب" بر می‌آورند.

محمد از جمله جوانان موفق گچسارانی است که درمقطع دکترای برق مشغول به تحصیل است ،وی درباره فضیلت شبهای قدر اینچنین می گوید: شب های پرنور  قدر فرصتی زرین و طلایی برای شستشوی آینه دل است و درحقیقت  شب های قدر تضمین کننده عافیت زندگی دنیا و آخرت به دور ازهرگونه  آسیب ها است.

وی تاکید می کند:باید لحظه به لحظه لیالی قدر را قدر بدانیم و از این شب ها که بهترین فرصت برای تزکیه نفس،دعا،مغفرت و اوج بندگی است به خوبی بهره برداری کنیم برای تعجیل در فرج مولایمان حضرت صاحب الزمان (ارواحنا له فداه) دعا کنیم.

سامان از دیگر جوانان تحصیلکرده گچسارانی در مقطع کارشناسی ارشد روانشناسی است که در این خصوص معتقد است: جوانان باید تلاش کنند تا این شب های پرفیض و با برکت را از دست ندهند و به نحو احسن از ثمرات آن بهره مند شوند.

وی اظهارمی کند:در حقیقت لیالی قدر سمبل حیات و رشد انسانیت است و در این شب های پرفضیلت موانع استجابت دعا بین خالق و مخلوق برداشته می شود و جان و روح انسان با رحمت خداوندی در هم می آمیزد.

حمید درادامه می افزاید: دراین شب های با عظمت قدر سرنوشت یک سال انسان رقم می خورد و چه بسیار نیکو و شایسته است که با بندگی و استغفار از درگاه خداوند باری تعالی قدمی در جهت آبادانی خانه آخرتمان برداریم.

این جوان گچسارانی می گوید:شب های پرنور قدر بهترین فرصت است تا بدی ها را مبدل به خوبی ها ،دوستی ها را جایگزین دشمنی ها، صفا و صمیمیت را جایگزین کینه و اختلاف ،نیکوکاری و احسان را نیزجایگزین ظلم و ستم کنیم.

حامد یکی دیگر از جوانان گچسارانی است که در گوشه ای از مسجد صاحب الزمان(عج) مشغول راز و نیاز با معبود خویش است ،وی می گوید:به راستی چه شبی می تواند با فضلیت تر و با عظمت تر از شبی باشد که در آن قرآن نازل شده است.

حامد ادامه می دهد: شب های قدر از بهترین راه های نزدیکی به خداست،دراین شب ها رحمت خداوند شامل حال همه انسان ها خواهد شد و روزی انسان ها در لیالی قدر، مقدر می شوند و باید از این شب ها به بهترین شکل استفاده کرد.

فرهاد از جمله جوانانی است که با چشمانی اشکبار و با تضرع به درگاه احدیت اینچین بیان می کند:در تمام سال، شبی ارزشمندتر وبا فضیلت تراز شب قدر وجود ندارد و خداوندمتعال در قرآن کریم از این شب ها به عظمت یادکرده و دراین خصوص سوره ای بنام سوره قدر نازل فرموده است.

این جوان گچسارانی اظهارمی کند:شب قدر، شب نزول قرآن وشب فرود آمدن ملائکه و روح نیز نام گرفته است و عبادت در این شب ها برتر از عبادت در هزار ماه است،فرشتگان الهی در این شب بر زمین فرود می‌آیندو نزد امام زمان(عج) می‌روند و آنچه را برای بندگان مقدر شده بر ایشان عرضه می‌دارند.

محمد یکی دیگر از جوان گچسارانی است که برای رسیدن شب های قدر لحظه شماری کرده است،وی می افزاید: آمده ام تا با التماس و تضرع به درگاه باری تعالی تقدیر بهتری برای خود ،دوستان و اطرافیانم رقم بزنم.

این جوان ادامه می دهد:چه فرصتی بهتر از شب قدر برای تطهیر،استغاثه و بازگشت به سوی پروردگارو آیا توفیقی بالاتر از شب های قدر است که به خدا نزدیک‌تر شویم و از آتش جهنم دورتر شویم؟

محمد رضا و مصیب معتقدند که شب قدر، شب توبه و بازگشت به سوی خداست و فرصتی برای محاسبه اعمال یک‌ساله خودمان است، زیرا هیچ فردی بهتر از خودمان از اعمال‌مان آگاه نیست.

این جوانان گچسارانی می گویند:شب های قدر با برکت،رحمت و مغفرت الهی اجین شده است و ما جوانان باید باید قدر و ارزش هر ثانیه و دقیقه این سرمایه‎ بزرگ الهی را بدانیم تاسرنوشت بهتر و آینده‌ای روشن‌تر برای خود رقم بزنیم.

صادق ادامه داد:شب قدر بستر مناسبی برای تزکیه نفس و پرهیز از گناهان و نافرمانی ها پرورگار است،این شب ها فرصتی برای تزکیه و پاک شدن از گناهان است که باید مراقب بود و از گناه پرهیز کرد تا این خانه پاک درآینده ویران نشود.

گفتنی است، لیله القدر شب نزول رحمت الهی و شب تعیین سرنوشت انسان است ، شبهایی که زندگی مومنان رنگ خدایی می گیرد و هر رنگ غیر خدایی در آن رنگ می بازد ، مومنان با گوش جان کلام خدا را می شنوند و با قلبی سراسر عشق و نیاز به راز و نیاز با خالق خود می پردازند .

انتهای پیام/م

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها