نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
24. فروردين 1396 - 7:04
دست آوردهای اعتکاف از زبان جوانان گچسارانی/
اعتکاف مکتب خودسازی است/ اینجا به خدا نزدیکتریم+تصاویر
گچساران این روزها حال و هوای عاشقی به خود گرفته است ،در این روزها خیلی ها دل از دنیای مادی بریده و در گوشه مساجد معتکف شده اند که در این میان جوانان گچسارانی شمیم اعتکافی با عطر بندگی بر در و دیوار مسجدصاحب الزمان(عج)این شهر می پاشند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،از صبح گاه سیزدهم رجب، مساجد شهرستان گچساران، شاهد حضور عاشقان شیفته ای است که به قصد اقامتی سه روزه، در این مکان مقدس حضور می یابند و به دور ازدنیا و جلوه های دل فریب آن، در سفری از خانه خویش به خانه دوست شرکت جسته و به راز و نیازِ با خدای بی نیازِ بنده نواز می پردازند.

 گچساران این روزها حال و هوای عاشقی به خود گرفته است و مسجد صاحب الزمان(عج) این شهرستان یکی از مساجدی است که صدها جوان گچسارانی در آنجا معتکف هستند.

 وارد مسجد صاحب الزمان(عج) این شهر که می‌شوی هر کس خلوتی برای خود دارد و معتکفین با معبود خود مشغول راز و نیاز هستند، برخی به تنهایی گوشه‌ای را برای خود انتخاب کرده اند، زیر لب دعا و قرآن را زمزمه می‌کنند، برخی دیگر تسبیحی در دست دارند و ذکر می‌گویند و برخی دیگر در قالب گروه‌هایی دعا قرائت می‌کنند.

سعید شیرزادپوراز جمله حافظان قرآن در گچساران است که در این مراسم معنوی برای چندمین سال متوالی حضور یافته است.

  وی افزایش تواضع و فروتنی، تقویت اراده، دوری از گناه و زشتی ها، انس با خوبی‌ها و جلب محبت الهی را از جمله آثار دنیوی و اخروی اعتکاف برشمرد و گفت: سنت اعتکاف و ترویج آن در بین جوانان بهترین وارزشمندترین پناهگاه در مقابل هجمه‌های فرهنگی دشمنان است که همه باید دوشادوش هم با همدلی و همزبانی در توسعه این فرهنگ دینی و قرآنی تلاش کنیم.

در ادامه حجت الاسلام جابرزاده از حال و هوای اعتکاف این چنین می گوید: در اعتکاف انسان می تواندبا مبارزه با هواهای نفسانی و با اندوختن سرمایه معنوی تقوا دنیای آخرت خود را بسازد و درحقیقت اعتکاف نوعی تمرین بندگی است.

 وی تاکید کرد:باید توجه داشت که اعتکاف مهمترین زمینه ساز ترویج فرهنگ اسلامی در جامعه است و به واسطه همین اعتکاف گره‌گشایی‌های بسیاری برای جامعه ما توسط خداوند تبارک و تعالی انجام شده است و موجبات برطرف شدن بلایا و در عین حال برکات فراوان برای جامعه است.

سعید محمدی از جمله معتکفین است که در گوشه‌ای از مسجد به دیواری تکیه داده در حال زمزمه کردن دعا است، برای چندمین بار است که توفیق شرکت در مراسم اعتکاف را دارد و اعتکاف رایکی از برکات انقلاب اسلامی می داند.

 وی ادامه داد: اعتکاف کرامات واثرات بسیار ثمربخشی در بین معتکفین دارد بطوری که بسیاری از  جوانان معتکف بعد از اتمام این سه روز ،تصمیم های مهم و نتیجه بخشی در زندگی خود گرفته اند.

 مصطفی بهتری نژادنیز در ادامه  از حال و هوای اعتکاف این چنین گفت:از اینکه در اعتکاف شرکت کردم بسیار خوشحالم و امیدوارم در این ماه خدا به گونه ای عمل کنم که بدی ها را از خود دور سازم.

 وی اعتکاف را فرصت مناسبی برای رازو نیاز با خداوند برشمرد وافزود: سعی و کوشش انسان در اعتکاف باید به گونه ای باشد که به اطمینان خاطر و آرامش قلب برسد.

 جواد کریمی جوان دیگری است که در این مراسم معنوی حضور یافته و معتقد است مراسم اعتکاف یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌هایی است که در قالب آن می‌توان فضاهای معنوی مفید و ارزنده‌ای را برای عموم مردم جامعه و به ویژه جوانان فراهم کرد.

 این جوان معتکف تصریح کرد:حضور و شرکت در مراسم معنوی اعتکاف برای نسل جوان از اساسی‌ترین راه‌های مبارزه با عرفان‌های کاذب است و در مراسم اعتکاف باید معتکفین را با سبک زندگی اهل بیت علیهم السلام آشنا و راه‌های ارتباط بهتر و مؤثرتر با اهل بیت(ع) را به آنها آموخت. 

 ایوب علی پور دیگر جوان گچساران از حال و هوای اعتکاف می گوید:امروزجوانان در فضای اعتكاف فارغ از زرق و برق مادیات وارد فضايی معنوی شده و مشغول عبادت و نيايش با پروردگار خود می شوند.

 وی ادامه می دهد:اعتكاف فرصت مباركی است و اميدوارم همه معتکفین از این فرصت طلایی بهره کافی را ببرند و با استغفار به درگاه احدیت ،منزه از گناه از مساجد خارج شوند.

 جمال باقری این جوان معتکف گچسارانی آشنایی و ارتباط بهتر با خداوند را از دیگر اهداف اعتکاف می داندو اینچنین بیان می کند: اینکه اعتکاف یک آیین معنوی است که می‌تواند تبدیل به ابزاری توانمند برای مقابله با دشمنان شود وبا اجرای هرچه باشکوه تر مراسم معنوی اعتکاف سد محکمی در برابر نقشه های شوم آنها خواهیم ساخت.

 کم کم به لحظات روحانی وملکوتی اذان ظهر در مسجد صاحب الزمان (ج) نزدیک می شویم و با عاشقان مهدی فاطمه سلام الله علیها که در این محفل نورانی حضور دارند ،به دنبال گمشده‌ای می‌گردیم و برای التیام زخم خود دعایی را زمزمه می‌کنیم «اللهم عجل لولیک الفرج»

گفتنی است مراسم پرفیض اعتکاف هر ساله از اذان صبح روز سیزدهم تا اذان مغرب روز پانزدهم ماه مبارک رجب در مساجد سراسر کشور برگزار می شود و معتکفین در این مدت، به دور از مشکلات و دغدغه های دنیوی، با معبود خود به راز و نیاز می پردازند.

انتهای پیام/م

 

دیدگاه‌ها

با سلام به شدت این موضوع را محکوم میکنم

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها