نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
19. بهمن 1395 - 23:00
کارآفرین بسیجی گچسارانی در راستای اقتصاد مقاومتی با تکیه بر توانایی های خود و با سرمایه گذاری در این بخش توانسته است تا کارخانه صنایع غذایی بی همتای گچساران(محصولات تجاری مهراوه) را در شهرک صنعتی امامزاده جعفرگچساران(ع) راه اندازی کنند.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،اقتصاد مقاومتی یک از رویکردهای مورد تاکید مقاوم معظم رهبری است که شرایط امروز کشور به آن نیاز جدی دارد. در چند سال اخیر با شدت یافتن تحریم‌های یک جانبه و غیرانسانی غرب علیه نظام اسلامی و با هدف متوقف کردن برنامه های صلح‌ آمیز هسته ای ، واژه‌ی جدید اقتصاد مقاومتی به ادبیات اقتصادی کشورمان اضافه و به فراخور حال و روز اقتصاد کشورمان مورد بحث قرار گرفت.

کم نیستند در این میان عده‌ای که به ایفای نقش خود پرداخته‌اند و علاوه بر چرخش چرخ اقتصادی خانواده شان به اقتصاد کشور نیز کمک می کنند و واژه ما می توانیم را در عمل ثابت کرده است.

آرش عبدالخانی از رزمندگان دوران دفاع مقدس و یکی از بسیجیان کارآفرین گچسارانی است که با پشتکار و ممارست موفق به راه اندازی یک کار تولیدی و اشتغال آفرین در این شهرستان شده است،وی 44 ساله است و تحصیلاتش را در مقطع کارشناسی در زمینه صنایع غذایی و مقطع کارشناسی ارشد در زمینه مدیریت تجاری( MBA) به پایان رسانیده است.

عبدالخانی سابقه 20 ساله ای در صنایع غذایی کشور دارد و مدیریت یکی از کارخانجات صنایع غذایی معروف جنوب کشور را نیز در کارنامه پر بارش یدک می کشد و 7سال در دانشگاه علمی کاربردی (صنایع غذایی) این شهرستان مشغول تدریس بوده است.

 آرش  با تکیه بر توانایی های خود و با سرمایه گذاری در این بخش توانسته است تا  کارخانه صنایع غذایی بی همتای گچساران(محصولات تجاری مهراوه) را در شهرک صنعتی امامزاده جعفرگچساران(ع) راه اندازی کنند.

فعالیت این کارآفرین که با تکیه بر توان خود و با عینیت بخشیدن به اقتصاد مقاومتی انجام شده، باعث شد تا به سراغش بیاییم و از روند تولیدات کارخانه اش گفت وگویی خواندنی با وی داشته باشیم.

مدیر شرکت صنایع غذایی بی همتای گچساران با اشاره به راه اندازی مجدد این کارخانه راکدگفت:این کارخانه در سال 84 فعالیت خود را آغاز کرده بود که به علت مشکلات مالی ناشی از عدم تخصص و توان مدیریتی لازم و بدهی 10میلیارد و200میلیون ریالی به بانک ها ، فعالیت آن درسال 89 متوقف شد و جمعی از کارگرانش از کار هم بیکار شدند.

وی افزود: در سال 92این کارخانه را از مالک قبلی اش خریداری کرده و با صرف هزینه ای بالغ بر 6میلیارد ریال کل بنای ساختمان را تغییر و تجهیزات جدید و پیشرفته روز  را در این کارخانه کار گذاشتیم.

عبدالخانی درادامه با اشاره به تولیدات کارخانه اش گفت:فعالیت مجدد کارخانه از حدود سه ماه پیش با ظرفیت تولید انواع خیارشور،ترشیجات،انواع شربت،مرباجات و آبلیمو آغاز شدکه در حال حاضر تنها با توجه به مشکلات مالی و نقدینگی خط تولید آبلیمو و ترشیجات راه اندازی شده است.

وی اظهارکرد:این کارخانه با با بهره مندی از تسهیلات بانکی در حدود 320 میلیون تومان و همچنین با استفاده از سرمایه شخصی  ، فعالیت این کارخانه بعد از 6سال بار دیگر آغاز شده است.


وی ظرفیت تولید سالانه آبلیمو در این کارخانه را بیش از 10 هزار تن و میزان تولید انواع ترشیجات را بیش از 15 هزار تن برشمرد و افزود:محصولات تولیدی این کارخانه هم در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد و هم خارج از استان صادر می شود که از لحاظ کیفیت توانایی رقابت با محصولات مشابه و نیز صادراتی را دارا هستیم چرا که مواد اولیه منطقه از کیفیت بالایی نسبت به دیگر نقاط کشور برخوردار است.

عبدالخانی درخصوص وضعیت کنونی کارخانه تولیدی اش گفت:در حال حاضر 15نفر در این مجموعه مشغول به کار هستند که با توجه به بالارفتن ظرفیت تولید هر روز نیزبر تعداد کارگران افزوده خواهد شد که اگر دیگر خطوط تولیدی این کارخانه راه اندازی شود بیش از 40کارگر در این کارخانه به کار گیری خواهند شد.

این کارآفرین گچسارانی درادامه با انتقاد از کم توجهی مسئولین به مشکلات این کارخانه افزود:عدم اعتبار مالی و نقدینگی ، سود بالای وام های بانکی و بدهی های بانکی بجا مانده از مالک قبلی،این کارخانه همچنان با مشکلات زیادی دسته و پنجه نرم می کند و شاید با ادامه این رود در آینده ای نه چندان دور دوباره به تعطیلی کارخانه منجر شود.

وی اظهارکرد:متاسفانه دولت ، مسئولین و یا نهادهای حمایت کننده آنگونه که شایسته و بایسته است از طرح های اقتصاد مقاومتی حمایت نکرده اند و تنها نهادی که صادقانه پی گیر و دنبال رو اقتصاد مقاومتی است بسیج و سپاه پاسداران است که به حق طلایه دار طرح های اقتصاد مقاومتی در کشور است.

عبدالخانی افزود:امسال در جلساتی که توسط بسیج مهندسین ناحیه گچساران در بحث عارضه یابی صنایع راکد و با حضور جمعی از مسئولین ،مدیران بانک ها و کارآفرینان این شهرستان برگزار شده بود حضور داشته که مشاوره،همفکری،راه گشایی در رفع مشکلات از خروجی ها مهم این جلسات تاثیرگذار در خصوص راه اندازی مجدد کارخانه ام بود.

این کارآفرینی گچسارانی در پایان در خصوص برنامه ریزی برای توسعه کارخانه اش تصریح کرد:زمین این کارخانه 6هزار متر مربع وسعت دارد که درحال حاضر معادل 2هزار متر به عنوان زیربنا قرار گرفته شده که امیدواریم در آینده با جدیت و پشتکار و حمایت مسئولین این کارخانه را توسعه دهیم چرا که معتقدم کارخانه ای که توانایی توسعه نداشته باشد باعث  مرگ تولید خواهد شد.

انتهای پیام/م

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها